Recepcjonista w salonie kosmetycznym – czy to konieczne?

Recepcja to pierwsze miejsce, które widzi klient po wejściu do salonu. Czy zawsze jednak konieczne jest wydzielanie stanowiska recepcjonisty? Jak powinna wyglądać jego praca i kiedy można poradzić sobie bez niego?

Jakie są obowiązki recepcjonisty?

Recepcjonista jest swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy klientem a załogą salonu. On pierwszy udziela informacji, powinien więc doskonale znać ofertę i zasady rządzące gabinetem. Musi również czuwać nad terminarzem wizyt i grafikami poszczególnych pracowników. Umawia klientów, dba o nich w trakcie oczekiwania na wizytę, wprowadza dane do systemu. Po zakończonej usłudze inkasuje opłatę i prowadzi sprzedaż kosmetyków. Jeśli do tej pory wydawało Ci się, że recepcjonista ma niewiele zajęć – chyba warto zrewidować ten pogląd.

Alternatywne rozwiązania

Można oczywiście zrezygnować z powoływania stanowiska recepcjonisty i jego obowiązki rozdzielić pomiędzy innych pracowników lub zająć się wszystkim osobiście. Wydaje się to trudne, ale nie jest niemożliwe, zwłaszcza z odpowiednim wsparciem. Jest nim system do zarządzania salonem, który pozwala na prowadzenie kart klientów, zapisywanie wizyt, monitorowanie magazynu. Funkcji jest jednak o wiele więcej, o czym możesz się przekonać: https://www.versum.pl/terminarz-do-umawiania-wizyt/

Kiedy warto zatrudnić recepcjonistę?

W niewielkich gabinetach komputerowy system do zarządzania może okazać się wystarczający, zwłaszcza że jego obsługa nie powinna sprawić nikomu kłopotu. Będzie on tym bardziej nieodzowny w większych salonach, w których pracuje co najmniej kilka osób i codziennie pojawiają się w nich rzesze klientów. W takich miejscach warto jednak zatrudnić również recepcjonistę, ponieważ poza wprowadzaniem do systemu będzie on wizytówką firmy. Zatroszczy się o klientów i będzie gwarancją, że każda minuta spędzona przez nich w salonie będzie przyjemnością. Pracownicy wykonujący zabiegi nie będą mieli czasu na zaopiekowanie się klientem w poczekalni, a przecież już wtedy warto nawiązać z nim relację.

Im więcej rąk do pomocy, tym praca staje się łatwiejsza. Nie zawsze jest to jednak opłacalne, musisz więc przeanalizować sytuację swojej firmy. Może się okazać, że zatrudnienie recepcjonisty, mimo że generuje dodatkowe koszty, w znacznym stopniu odciąży resztę zespołu i pozwoli na znaczne zwiększenie liczby obsługiwanych klientów. Postaraj się dowiedzieć, jak funkcjonują gabinety podobne do Twojego – warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań.

[Głosów:1    Średnia:5/5]